سردار حمیدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

انتقاد از مدیریت شهری برای نصب تابلو‌های رانندگی/ یکی  از  موانع دید رانندگان، شاخ و برگ درختان است

رييس پليس راهور تهران گفت: کاشت درخت جا و محل خود را می طلبد  و ضوابط بوته کاری مقررات خاص خود را دارد، البته وسط  بزرگراه جای  کاشت درخت نیست.

سردار حميدى رييس پليس راهور تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار كرد:  یکی  از موضوعاتی  که دغدغه پلیس  هست و جزء مطالبات جدی ما نیز می  باشد و برای  رفع این مشکل اقدامات زیادی شده ، رفع موانع دید از  جلوی  چشمان رانندگان در  هنگام رانندگی است .  

وی افزود : یکی  از  موانع دید رانندگان مخصوصا در  بزرگراهها ، شاخ و برگ درختان است که جلوی  تابلوها و علایم ترافیکی  را گرفته و اجازه نمی  دهد راننده به خوبی  تابلوها را ببیند .  

سردار حميدى  بیان كرد:  تابلویی که راننده را باید برای  انتخاب  یک مسیر  درست کمک نماید در  جایی قرار  می  گیرد که طبق یک اصولی  جانمایی و نصب  گردیده است ولی  به واسطه اینکه شاخ و برگ درختانی  که در  محلی که نباید کاشته می شده ، باعث  می شوند  که تابلو پوشیده شده و این تابلو کارکرد اصلی  خود را از  دست بدهد  .  

رییس  پليس راهور تهران ياداور شد:  در  فصل بهار  و تابستان خیلی  با این مشکل  مواجه هستیم که رانندگان برای  دیدن تابلوها به مشکل بر  می  خورند و تابلوها را به موقع نمی بینند .   

وی  گفت :  این موضوعی  است که می شود براحتی  از آن پیشگیری  کرد و با رعایت  اصول و مقررات تهیه ، نصب  و جانمایی تابلوها و نگهداری و مهم تر  از آن رفع  موانع دید تابلوها می  توان از  اتفاقات زیاد و حتی  تصادفات جلوگیری  نمود .

سردار حميدى  افزود  : کاشت درخت جای  ومحل خود را می طلبد  و ضوابط بوته کاری مقررات خاص خود را دارد و البته وسط  بزرگراه جای  کاشت درخت نیست چون ما باید تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی  را باید در  این مسیر  ها نصب  نماییم و راننده را از  خطرات پیش  رو  وانتخاب  مسیر صحیح و برای تصمیم به موقع گرفتن آگاه سازیم .  

وی  ادامه داد : چرا باید تابلویی که با کلی  هزینه تهیه و نصب  شده ، در  دو فصل از  سال دیده نشود و کارکرد خود را نداشته باشد و این موضوع یک ایراد و نقد جدی  هست که باید دوستان در  مدیریت شهری  به آن توجه داشته باشند .

وی افزود : در  طول مسیری  که راننده در  حال تردد است ، یک سری  از  تابلوها نقش  پیش  آگاهی  دهنده را دارند و یک سری تابلوها نقش  راهنمای مسیر  در  همان محل وانتخاب  مسیر  را ایفا می  کنند .  

سردار حميدى  بیان كرد  : در  تصادفی  که به خاطر  عدم دید کافی  راننده از  یک تابلو روی  می  دهد ، خب  تابلوهای  پیش  آگاهی  دهنده به راننده این هشدار  را می  دهد که به خروجی  نزدیک می  شود و راننده به علت نداشتن دید کافی  از  تابلو ، تازه در  محل  خروجی  متوجه می شود که باید مسیر  خود را انتخاب  نماید.

رييس پليس راهور تهران افزود:  اگر  این تابلو ها به خوبی  دیده شوند ، راننده از  قبل ، خودروی  خود را به منتهی  الیه سمت راست هدایت کرده و تغییر  مسیر ناگهانی  و به تبع تصادفات شدید هم اتفاق  نمی  افتد .  

وی گفت : اگر  تابع مقررات و ضوابط باشیم و در  مورد بوته و درخت کاری  که ضوابط  خاص  خود را دارند و در  زمان توسعه سرانه فضای  سبز به نکات آن توجه شود ، ما در  فصول  بهار  و تابستان با مشکل  پوشش تابلوها توسط  شاخ و برگ درختان مواجه نخواهیم بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تابلوهای پوشیده و بدجا = نون دونی پلیسا
Turkey
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه این تابلو ها کم نصب شدند در خارج ودر هر کوچه ای تصب شده اند و رانندگان با دیدن آنها عبور از چهاراه های ولو در داخل کوچه وپس کوچه ها نیز کنترل میکنن تا تصادفی اتفاق نیافتد ، اگر هم نصب شده باشن متاسفانه رانندگان ما هم عادت به استفاده از آنها را ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
حالا نه اینکه خود راهنمایی و رانندگی کارش خیلی درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
چندین بار تو چهارراه ها در گرگان جریمه شدم . فقط بخاطر اینکه چراغ قرمز رو شهرداری با پرچم و چراغانی و هم شاخ و برگ درختان میپوشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
مشکلات تابلوها کار خود پلیساست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
پلیس عمدا تابلوها رو بدجا میذاره یا اصلا نمیذاره تا مردمو جریمه کنه
آخرین اخبار